Vad innebär ett medlemskap?

Att vara medlem i Njurcancerföreningen kostar inget. Bland våra medlemmar finns både de som drabbats av
cancer och familjer eller vänner till drabbade.

Du kan också gå med i vår slutna Facebookgrupp där man kan ställa frågor och hitta stöd i andra som befinner sig i samma situation.

gemensamma träffar per år
Medlemmar som du kan prata med
Olika professioner i styrelsen
En stöd- och patientförening

Njurcancerföreningen finns till för alla som har drabbats av njurcancer eller känner någon som har drabbats av njurcancer. Vi är en patientförening och består av våra medlemmar. Ju fler vi blir desto större blir vårt nätverk och våra möjligheter att skapa föreläsningar och ha en levande organisation. Vi vill hjälpa dig att hitta mer information om sjukdomen, ge råd inför läkarbesöket och fungera som bollplank i när du behöver prata. Hos oss är alla välkomna.

Vi bakom initiativet

Initiativet till Njurcancerföreningen kommer från läkare, kontaktsjuksköterskor och patienter som tillsammans vet hur avgörande det är med en väl fungerande patientförening. Föreningen skapades 2015 och bygger sakta men säkert upp en bred verksamhet där medlemmarna sätter agendan. Vi arbetar nära professionen och forskningen för att sprida så mycket information som möjligt om sjukdomen, aktuella behandlingar och nya rön.

Läs mer om oss här

Hjälp oss att hjälpa fler

Din gåva är viktig! Och det är ett fint sätt att stötta alla som drabbats av njurcancer. Skänk en minnesgåva eller hylla nära och kära med en gratulationsgåva. Tack vare gåvor till Njurcancerföreningen från privatpersoner och företag ger det oss möjlighet att hjälpa fler människor. Du får ett fint gåvobrev att ge bort.

Skänk valfri summa till bankgiro: 5088-4998.