Vad innebär ett medlemskap?

Att vara medlem i Njurcancerföreningen kostar inget. Bland våra medlemmar finns både de som drabbats av
cancer och familjer eller vänner till drabbade. När du blir medlem kommer du få våra nyhetsbrev, där berättar vi om de senaste forskningsrönen samt tar upp eventuella frågor som uppstått. Där får du också information om våra kommande träffar.

Du kan också gå med i vår slutna Facebookgrupp där man kan ställa frågor och hitta stöd i andra som befinner sig i samma situation.

Gemensamma träffar per år

Medlemmar som du kan prata med

Olika professioner i styrelsen

En stöd- och patientförening

Njurcancerföreningen finns till för alla som har drabbats av njurcancer eller känner någon som har drabbats av njurcancer. Vi är en patientförening och består av våra medlemmar. Ju fler vi blir desto större blir vårt nätverk och våra möjligheter att skapa föreläsningar och ha en levande organisation. Vi vill hjälpa dig att hitta mer information om sjukdomen, ge råd inför läkarbesöket och fungera som bollplank i när du behöver prata. Hos oss är alla välkomna.

Vi bakom initiativet

Initiativet till Njurcancerföreningen kommer från läkare, kontaktsjuksköterskor och patienter som tillsammans vet hur avgörande det är med en väl fungerande patientförening. Föreningen skapades 2015 och bygger sakta men säkert upp en bred verksamhet där medlemmarna sätter agendan. Vi arbetar nära professionen och forskningen för att sprida så mycket information som möjligt om sjukdomen, aktuella behandlingar och nya rön.

Läs mer om oss här